10 April, 2011

HARI INI HARI YANG RILEKS...

Shi gatsu/tooka/sen jyuu ichi     nichi youbi ( 4/10/11)

 11.03 a.m - Bangun dari katil,huhu bangun tido dah lama tp malas nak g mandi..pastu baring2lah.. pikirkan masa depan, pastu berangan pastu tertido..huhuhu..

11.20 a.m- tiba2 rasa nak tengok fon maxis, eh, ada mesej.. “eyza makan kul 11.30 eh”.. tengok jam ada 10 minit lagi.. apalagi terus capai tuala n g mandi..

11.35 a.m- siap mandi.. kai bju biru seluar itam tudung pon itam.. ambil meal plan n kunci pastu turun...tengok2 shahin n fatin dah ada kat bawah tengah borak..borak sal ape ntah..

11.45 a.m- kat fc, ak beli nasi lauk sosej 2 helai, salad 2 buah..hati ayam 2 ketul sume dua sebab.... xde sebab pon..

12.05 p.m-sampai bilik, wat air sirap.. ketuk ais..huhu bising giler mujur lah bilik sebelah xmarah.. tapi suka hati r.. xmenyusahkan org pon. Pastu buka youtube.. fuh laju dow! Rileks jer aku tgk citer td.. citer jepun “BAMBINO” Matsumoto Jun berlakon.. hemsem mamat jepun tuu.. xcaya nah, cuba tengok

                                                                      cute mbe...


                                                      tengah tekun masak pasta


                                         kena denda sebab wat kerja lambat


                                                    happy dah berjaya jd chef

1.00p.m- habis makan sambung tengok citer..tengok, tengok, n tengok... pastu bosan..sakit kepala aku.. sebab terlebih tido. 


1.35 p.m-aku  g toilet , kuar dari bilik, pastu ada gak org kuar, dr bilik hujung sana.. orang tu tengok aku.. aku tunduk jelah malas plak nk senyum sbb aku tau org bilik tu sombong bleh tahan, tp xtaulah sbb xknl kan..pastu org tuh tegur..
“Heh” ..
“eh, kak tikah, hahah xperasan sakni”
“ore jak tadi lagi senyum dio, bleh pulok dio wat xtau”
“kak duk sini ko, bakpo xoyat, mari prekso tu eh?”
“kak pon tok tringat ko duk kalui, ho mari prekso lah”
Rehat jap......masing2 masuk...  wat hal masing2..  ak g ambil wuduk.. kak tikah kuar smbung borak
“kak nok balik bilo nih”
“pahni r..esok nok g sekoloh pulok”
“kak kijo doh ko?”
“dok lagi, tengoh praktike lg..2 menggu lagi, pastu balik kg.. tunggu keno posting mn2 r”
“ooo,gitu.. ok r kak”
Aku msuk bilk.. solat..pastu buka blog ni http://yatiechomeyl.blogspot.com/.. Best tau blog nih..Korang try2 la g lawat.. bukan novel... tapi reality hidup..
Aku duk follow blog ni jer dalam 2 -3 hari ni..best xbosan tengok gambr diorg jalan2 kat Jepun.

Kul 5.30 pm- roomateku balik.. bru hilang bosan tu.. bosan sangat2 duk sorang2 ni kan?. kepala sakit, perut lapar dan macam2 lg lah lau duk sorang2 nih.. aku borak kejap2 pastu sambung baca blog tu

5.51 p.m- g solat asar... pastu pindah laptop naik atas meja balik, tadi dah angkat letak kat kerusi sebab dah sakit pu*****g duk lama2 ..

6.30 p.m- start tulis entry nih..
Bestkan hidup hari nih.. STUDENT! tapi xstudy pon tapi buang masa. kawan2 aku mesti ngah study..tambah2 yang dapat dekan mesti xpernah bazirkan masa .. sebab masa itu emas..cuba bayang.... banyk emas aku buang hari ini lau x mesti aku akan kaya..kaya dengan ilmu.. tapi aku dapat jugak ilmu hari ni..
  1. ilmu masak2 sebab citer bambino tu citer seorng pemuda berusaha gigih nk jadi tukang masak.
  2.  ilmu rumah tangga, jaga anak,info halal haram makanan kat Jepun, info cara2 nak merantau dan mcam2 lgi lah..


Dan aku juga tahu ilmu2 yg aku timba hari ni xmasuk final exam pon... aku pon menyesal!
MALAM nih aku nk study Makro.. asyik2 makro.. dah tu subjek 1st utk final so,study jelah.. dah lah banyak babnyer,, kadang2kan terfikir jugak napalah aku dapat kelas tu? Erm.... rugi r.. bila baca makro nih rasa cam xpernah belajar pon. haish, macamana nih....
So , jangan bayak cakap, study jelah.. jagan buang masa lagi.. roommate pon dah ada.. ada semangat sikit...

 JOM.. FIGHT OOOO... OH (hahahaha, kelakar lah sensei nih)



OK, bye..bye..
Assalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment