18 June, 2011

9 MAY 2011


                                                                                                                                                                   


Alhamdulillah......sy masih selesa menikmati keindahan malam dr dalam bas siap buka laptop ni semata2 nak taip benda la nih...saya nak kongsi perasaan ketika ini...hati sekarang tengah tenang sebab bas baru je bertolak,  nanti malam2 dalam pukul 2-3 pagi confirm xleh tido sebab bas dah masuk kawasan bentong- Raub -gua musang, kawasan yg agak berbahaya skit sebab  demografinya yg berbukit2 dan jalan rayanya mak  ai, lau selekoh tu mmg patah habis lah... jadi , sepanjang bas kenalah doa semoga sy sampai dengan selamatnya... selain dari berzikir sepanjang masa.


Okay, nak dijadikan cerita petang td pukul 5 sy n the geng dah terpacak kat Stesen putra ni, bajet datang awal untuk berjaga2lah kut2 apa2 ngah jalan nanti xpasal2 terlepas bas, duit tiket pon terbang.. Ok, first2 sampai tu x tau nak buat apa bosan sangat so, saya baca novel KAU LAKSANA BULAN, rujuk kat kat entry “saya sokong drama/filem melayu”. Pastu sorang kawan nih ajak borak2..bila dah borak paham2 jelah mmg cepat jer rasa masa berlalu.. sambil borak, makan kopok n bergelak ketawa...

Kemudian saya dapat khabar berita yg seseorang akan datang tempat tu juga n sekarang dia dalam perjalanan... hati saya HAPPY, excited n xsabar2 hihi .Dalam kebisingan kat situ tibe2 sy teringat dulu ‘dia’ selalu curi2 tengok saya..saya yakin! Sbb kita mesti perasankan sapa yg dok perhatikan kita betul x?  Kemudian sy buat andaian, mungkin dia terperasan sendiri sebab dulu sy selalu usha kawan dia, erm... suka skit kat kwn die tu..hihihi (malu la). ker... ‘dia’ tu suka saya???

Ok, lepas solat, turun kat tempat menunuggu tu and............. ‘si dia’ dah ada, dia pandang saya!! Sy taip sekali lagi, dia pandang saya ! Haha serius sy xtipu, dalam hati sy mmglah suka, pastu saya duduk.. konon2nyer bacalah novel sambil2 tu jeling2 jugak tgk kat ‘dia’ tu.. n dia duk pandang sy je.. tiba2 sy rasa serba salah, bju yg sy pakai tu lengan dia 3 suku so ternampak lah aurat tangan saya astagrafirullah, sy tarik2 lengan baju tu, pastu ambik beg kawan, tutup tgn tu... rasa xselesa sangat bila asyik dipandang macam tu.. rasa cam xkena je nak buat  itu n ini... ker sy dah gelabah?????

Pastu ‘dia’ tu g solat.. fuh lega...tapi sy tertunggu2 pulak nak jumpa dia sebab kul 9 malam sy dah kena  naik bas...  dalam kul 8.40 camtu kawan sy cakap dah kena naik bas... erm... hampa sebab ‘dia’ tu xmuncul2 nak jugak tengok dia utk last time.. tp.............................bila sampai kat bas terserempak ngan ‘dia’ n cam biasa dia akan pandang  tapi curi2 konon2nya sy xperasan...(dalam hati happy sangat, sbb sempat jumpa )  ‘dia’ borak ngan  kawan .

Time sy langkah kaki nak naik bas tu, untuk last time sy toleh belakang utk tengok ‘dia’.. tapi hampeh dia dah blah!So, bila dah xde terus jalan masuk cari seat 5C, business seat. Tengok kiri kanan n xtau nak buat apa.. ambik novel tadi, kemudian sambung baca... bila driver dah naik, dia tutup sume lampu da xnampak nak baca... simpan n bas jalan...       

 hati??? Terus berfikir, kenapa sy excited pulak tadi walaupon sekadar pandang-memandang?,  hati sy bertanya “awak suka dia”... sy jawab, xmungkin kut sebab selama ni ‘dia’ tu cam angin jer kejap lalu, kejap x...So, sekarang... hati ni teringatkan first lovenye, sebab dah ada kat kg, mesti ingat kenangan kt kg pulak..apa khabar dia sekarang? Dah habis belajar nak kerja kat mana? Dah nak kahwin ker? Sy harap dapat jumpa dia even sekali je.. tapi lau terjumpa camna sy nak bagi reaksi ha?? Mesti macam tengok hantu... hahaha dari dulu kut....mmg macam ni...

0 comments:

Post a Comment