28 November, 2011

feeling...

Sekarang baru saya sedar rupanya  saya ini seorang yang sangat EMO.....
 saya baru tesedar setelah saya bermuhasabah diri pada hari semalam....
masyaallah, begitu teruk rupanya EMO sy ini...
dimulai dengan perasan


GEMBIRA

 Situasi 1:  Beberapa hari yang lepaskan Malaysia VS indo, Harimau Muda menang kan? so sy gembira sgt2 sampaikan sy rasa cam xnak berhenti bersorak dan melompat2...org lain dah behenti tp sy tetap dgn aksi td.. fikir2 balik malu pon ada sbb org tgk pelik jer.. tp sy peduli ape sebab sy sgt gembira!
Situasi 2 : Saya akan sgt gembira apabila sy memahami apa yg sy baca, contohnya sy tgh study subject Mikro ni.. dan sy Faham... itulah yg mebuatkan sy gembira...
Situasi 3 : Sy akan gembira bila apa yang sy cadangkan org akan ikut. 
SEDIH

Situasi 1 : saya sangat sedih bila hati dan fikiran saya memikirkan kehidupan keluarga saya di kg, terutama IBU sy.. sy ingin menemaninya dikala dia susah hati, runsing dan risau.sy nk duduk sebelah dia utk ceriakan dia.. dan tindak balas yg paling cepat bila sy dapat feeling ni ialah....CRYING! 
Situasi 2 : Bila sy tgk cerita-cerita melayu/jepun yg menyanyat hati, sedih lah. Cerita berunsurkan kematian, kesakitan, kehilangan, keinsafan dan ke ke lagi... apa reaksi  sy, sy akan tersenyum utk cover air mata yg mengalir.. tapi kalau tak tahan sy tutup mulut utk tidak menghasilkan sebarang bunyi yg mungkin dapat dikesan oleh roomate sy.. *MALU
Situasi 3 : sy sedih jika janji yg telah dibuat di mungkiri last minute... so sad...
MARAH
baby pon dah pandai2 nk EMO.... kiss kan baru tau,...
Situasi 1: kalau sy marah sy akan campak semua barang yg ada depan sy!! SEMUA..termasuk jg lah laptop ini, sy akan patah2kan macam biskut tu dan sy akan rendam dalam baldi yg dipenuhi dgn air. sbb tu lah dah banyak kali sy tukar laptop... dan begitu jugak dengan handphone sy.. sy akan campak ke dinding biar dia hancur berderai baru saya puas hati....HAHAHAH 
Situasi 2 : contoh lah sy xbuat perkara tu, tp diorang tuduh sy! sy mmg pantang! sy akan sekeh kepala org tu sampai retak tempurung kepalanya, baru sy puas hati...
Situasi 3 :kat atas semua tu tipu.... yg sebetulnya kalau sy marah sy hempap muka kat bantal dan CRYING!. sebab2 sy marah ialah, cnth: "kita gerak pukul 7.45 ok"
reply :" aku xpergi"  tepat pukul 7.44!!!!! korang marah x?
RISAU
Situasi 1:Time nak jawab test/exam/periksa/ujian/,... risau sgt2 sbb xhabis study, habis study pon risau jugak sbb takut xboleh jawab dan xsure itu jawapannya..
Situasi 3: Risau giler2 bila hari itu ada presentation! walaupun dah berpuluh kali dah buat tp still lg risau...sebab takut tak terkeluar apa yang hendak dicakapkan, risau point yg diutarakan dibidas hebat dan risau audience BOSAN..
Situasi 3 : bila dapat tahu "mamat" tu nk datang UPM, time tengah tunggu kedatangan "mamat"tu,risau sgt!

that's all.... TQ

0 comments:

Post a Comment