14 November, 2011

'Penghijrahan"

sape faham dengan tajuk kat atas?? mesti kita akan terfikir seseorng yg ingn berubah kan? drpd free hair kpd bertudung, dr jahil kpd berilmu, dan dr seksi kepada lebih sopan..

saya nk share sikit lah... 23 okt hingga 29 okt, sya ada mengikuti satu kelas agama,,, dan drpd kelas tu saya belajar byk benda yang selama ini sy lansung tidak mengetahiunya dan ada yg sudah lama dilupakan...

Bermula dr tingkatan enam sy dah tingkalkan kelas2 agama ini, maksud sy dulu kita ada jugak belajr agam sbb subjek yg mmg kena ambik,, kat tingkatan dah xde sama lah kat U pon dah xde.. semuanya xciter sal agam tapi ilmu keduniaan sehingga sy terlupa utk mencari ilmu yg sejati, i mean ilmu utk dijadikan bekalan akhirat nanti...

Masyaallah, kenapa sy begitu lalai dengan tanggung jawab sy sebagai muslimah.. sy mula alpa dengan kenikmatan dunia...

Selepas sy ikut kelas tu saya agak sukar utk mengaplikasikannya, sbb MALAS! kenapa lah syaitan nih kuat sgt menghasut! tapi sy mula buat walau sekali sehari.. bendanya senang jer iaitu berzikir.. supaya hati kita sentiasa mengingati ALLAH SWT DAN NABI MUHAMMAD S.A.W...

kadang2 saya solat tp fikiran entah kemana melayang, astaghfirullah... kenapa?? hanya 2 minit jer sy xboleh fokus?? sbbnya hati sy hitam.. dan sy kena buang titik hitam itu...

erm..... saya inginkan hati yang tenang setiap hari......

sekian, assalamualaikum..

0 comments:

Post a Comment