06 June, 2012

Awak nak bagitau something ke??

kita kenal da lama..tu pon sebab seseorang dan lebih tepat lagi satu kesilapan teknikal kan? kita kenal around 2006 or 2007 sekarang dah 2012 kiranya dah 5 TAHUN la kita berkawan? wah, tak sangka! erm, kalau awak ingat dulu, saya ada seorang kawan baik(arwah ain), saya sangat rapat dengan dia.. saya nak kenakan dia dengan kenenkan dengan awak.. ermm... saya kenal awak tapi saya tak cam muka awak, awak kawan kepada kawan sy tapi itu  first2 dulu lah sekarang masing2 da ada kehidupan sendiri.. 

DIA(kawan baik awak tu), mintak tolong saya carikan lukisan untuk dia katanya pak sedara dia nak, nak buat apa xtau lah.so sy tolong carikanlah kebetulan ada sorang kawan sy tu pandai melukis dan dia dah  xnak lukisan tu so saya bagi pada dia.. time tu lah kita ketemu kan?? ingat tak? erm.. awak duk dalam kedai pura2 baca paper padahal duk ngintai sy tengah malu2 bercakap dengan dia kan? hahahaha kantoi! time tu saya bawak 2 lagi kawan sy so, diorang perhatikan awak.. dan dia bawa awk untuk  temankan dia..ermmmm indahnya bila dikenangkan...

So, disebabkan kawan baik sy yang saya introduce dalam first paragraph tu xde sape2 so saya nak kenenkan dia dengan awak., hahaha kawan sy xtau hanya saya dan dia jer tau.. tapi dia tu sengal lah pulak..pergi bagi no phone maxis saya kat awak buat apa..sepatutnya dia kena bagi no phone kawan baik saya tu..ermmm

dan disebakan awak yg mesej saya dulu..saya kena balas lah sebab time tu saya xtau no tu awk punya ingat ada laki mana lah nak ngorat hehehe.. so, saya layan lah.bila dah duk mesej2 akhir sekali awk gitau yang itu awak! saya pulak punya lah malu sebab ingatkan sapa.. No phone celcom sy, sy duk mesej2 dengan dia.no phone maxis sypula sy guna utk masej2 dengan awak hahahaha.. yang awak pula mati2 ingatkan kawan sy tu kan?? aduyai! sungguh kelakar...

Bila dah lama kenal.. plan nak jumpa la kan? so, dah banyak kali plan tapi selalu cancel sebab banyak perkara yang menghalang..akhir sekali dapat gak kita jumpa..ingat tak?? ermm saya masih ingat tarikh tu xtau lah awk pulak.. time tu sya demam selsema hidung saya menggelupas sebab kerap sangat lap dengan tisu..so, saya malu sangat nak jumpa awak..tapi disebabkan keinginan nak jumpa tu kuat so, saya kuatkan diri xyah nak malu2 sangat,,, hehe
kita jumpa, tapi awak bagi syarat JAGANG BAWA KAWAN HANYA KITA BERDUA JER sbb awak PEMALU!! haah 

AWAK: ermmm Husniza ker?
SAYA: erm.. ye...(malu2) hahha

so, masuk kedai..rancak plak borakkan..ermm tapi time tu dalam hti saya hanya ada dia so, saya macam anggap awak kawan jelah sebab tu boleh borak dengan rancaknya hehe.Jangan marak tau, bagi saya time tu awak tak sehensem macam si dia sebab tu kot sy xberkenan dengan awak hehehe

Peristiwa tu meninggalkan  macam2 rasa, suka, sedih, malu dan macam2 lagi lah... dan segala berbalik pada kebiasaan awak dapat sambung belajar kat kedah..saya menghabiskan diploma sy kat form 6 lah..si dia pula dan sambung belajar kat UM.


Pelik kan kita kawan tapi serius saya xkenal muka awak sampai sekarang.. kita kawan tapi jarang sangat mesej. If awk online pon kita jarang2 jer chat..tapi kita tetap berkawan... awk pulak selalu panggil dengan panggilan yang menggeli(syg. dear n macam2) motif?? saje nak suruh saya jadi ustazah kan?? haha rasanya banyak jugaklah saya  perli awak kan.. dari couple kepada solat dan sekarang?? apa erk.. heheh


tetiba tadi awak mesej sy.. tapi pantun mesej tu macam nak sampaikan something..tapi sy xpastilah so saya anggap jelah awk gurau2. saya balas lah mesej awak dengan gurau2 jugak hehe sorry sbb sy mmg xpandai nak serius kalau bab2 macam ni..buat2 xfaham jer..last2  awk fed up ker? sbb xbalas mesej saya?..e


ker?? sy syok sendiri.. xkisah lah yang pasti kita kawan kan... xtau lah dalam hati saya ni kalau ditanya saya suka awak ker? sy mesti jawab suka kawan dengan awk..tapi nak buat suami ker cam xnak sbb lack something..tapi tu saya bermonolog lah.biasalah diri2 sendiri pon xjujur gak kadang2... kalau jodoh perkenalan kita ni panjang alhamdulillah tapi kalu awak dah ada yang istimewa di hati dan ingain mengorak langkan seperti dia... teruskanlah..saya sokong jer..mungkin mmg kita ditakdirkan berkawan... 

3 comments:

  1. waahh~ nice story.....hehe bleh bg idea nok wat novel nih......hehe

    ReplyDelete
  2. huah..huah..xpening ker....ado org lain bc pening...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dop....pehe jah baco nih.....hehehe

      Delete