04 August, 2011

my FUTURE plan....

Aku akan graduate pada 2013 insyallah time tu umur aku dalam 24 tahun.. Insyallah aku akan berkerja sampai satu tahap nak sambung master, aku tak nak sambung terus lepas degree sebab aku nak jugak rasa pengalaman bekerja ni dah bertahun-tahun belajar, nk rasa jugak pegang duit hasil titik peluh sendiri pastu yang penting nak bagi kat ibu ku tercinta (Halimah bt Mamat, i  love u, mum)..

Dlam plan aku ni aku nak sambung master kat oversea.. nak sambung dalam bidang ekonomi jugak dan destinasi pilihan aku ialah Jepun, even Negara tu tengah nak membangun semula  ekoran daripada tsunami ritu.. tapi jepun, kita semua tahu kehebatan yang mereka miliki boom atom 2 biji jatuh pon rileks jer mereka  huhu... xder lah rileks sangat ramai jugak rakyat2 xbersalah terkorban yg bersalah xyah cakap r mmg sah2 terkorban..
Dalam 3-4 tahun lagi jepun mesti pulih jika takdir ALLAH s.w.t  tidak berkunjung tiba iaitu Hari kiamat...KENAPA ye aku nak g sana?? Sebab kat sana banyak ciptaan Allah yang sangat cantik, Aku dengar time ohanami (musim bunga sakura)  kat sana memang sangat cantik.. Masyaallah..
















time tu aku plan jugak aku dah bersuami insyaalah..

walaupun dalam hati ini lansung tidak terlintas sama ada nak kawin atau x... EH silap, lansung xterlintas sapa calonnyer,, INGAT! Nabi MUHAMMAD s.a.w tak mengaku umat kalau umatnya tidak berkahwin..
Sebab utama aku nak bersuami bila pergi jepun nanti, aku nak ada orang jaga aku, sentiasa bersama aku susah senang sentiasa bersama..Selain tu, Jepun juga dikenali dengan destinasi romantic untuk honeymoon.. aku nak honeymoon n terus tinggal kat sana tu plan, Insyallah.. Aku nak ‘bakal’ aku tu pandai cakap jepun sebab senang nak hidup kat Negara orang , xpandai pon xpe..tapi biarlah dia pon sambung belajar kat sana ataupon kerja kat sana...yang PALING PENTING ilmu agamanya yang KUAT bak besi.. xluntur dek panas macam2 ujian kat Negara orang nih.. disamping mengejar ilmu duniawi.. Kita kena perkuatkan ilmu akhirat wi...

So, maknanya  umur ak dalam 27 macam tu r aku nak sambung belajar...Insyallah.. lau aku xdapat sambung pon dapat teman ‘bakal’ aku pon boleh jugak time tu boleh tukar plan.. dari 2 kepada 3..Huhuhu..jauhnya aku fikir.. tapi aku bajet ak nak anak dalam umur aku 28-29 Memang lewat tapi itulah plan aku..bukan xsuka ada anak awal2 tapi kalau dah sibuk dengan study sapa nak jaga anak, anak kan permata keluarga so, kena asuh, didik dengan baik itu memang AZAM aku.. aku nak anak aku mendapat pendidikan agama yang kuat sejak dari kecil aku nak anak aku nanti jadi anak solehah Insyallah...

Bestkan dapat bercinta dengan suami sendiri maksud aku, aku nak bercinta bila dah kahwin time tu nak pegang tangan, nak cubit pipi, cuit2 hidung pon dah xjadi DOSA tapi jadi pahala.. cuba bayangkan time couple xkahwin  ni kita pegang tangan kita dapat apa?? Semua tahu kan, Alhamdulillah... tapi kalau dah kahwin kita berpegangan tangan DOSA2 KECIK kita akan keluar seperti mengalirnya air ketika kita ambik air sembahyang tu..Wallahhua’lam..
Hidup pun berkat sehingga kita tidak lupa Pada ALLAH s.wt dan ibu  bapa kita.. Cuba bayangkan semua perkara yang suami kita suruh buat dapat PAHALA, masyallah..  indahnya aturan MU Ya-ALLAH.. semoga aku menuruti landasan yang lurus ke jalan-MU.. (Amin Ya Robbal Alamin)

Okay, time study tulah aku nak terokai negara NIHON tu.. ak nak g semua tempat yang indah2 bersama.. aku akan abadikan kenangan itu untuk anak2 dan cucuku nanti huhuhu...bila dah habis belajar baliklah Malaysia.. Dan aku plan aku akan menetap di negeri ku tercinta KELANTAN DARUL NAIM...  nak xnak ‘bakal’ aku tu kena cari kerja kat sana.. aku bukan apa aku Cuma nak berbakti pada ibuku sahaja, aku nak balas segala jasa budinya ke atas aku sejak dari aku kecil.. aku akui dari kecik sehingga sekarang aku banyak menyusahkan ibuku.. aku nakal time kecil walau dimarah, dipukul,dirotan( xdelah, mak aku mana ada rotan, tapi...huh! berdiri bulu roma kau nak sebut benda ni.. mak aku guna hanger baju tu!! sekali kena bedal patah berkecai hanger tu, tapi mak aku ni bijak orangnyer so die gunakna yang besi punya... cuba bayang sekali kena bedal... Fuh! sakitnya.....masyallah xsanggup nak tanggung... ) memanglah agak kejam bunyinya tapi itu salah satu cara nak mendidik anak2 yang degil macam aku ni kan?.. mana x kena bedal lau aku pecahkan tingkap rumah orang , bakar mainan kawan2 aku, buli budak2 dan masuk hutan sampai ke petang hahaha giler r nakal!! sapalah nih...(akulah tuh) .Tp tu semua adalah didikan yang terbaik bagi aku dari ibuku lau die xwat camtu xtau apa aku akn jadi sekarang dan mampukah aku untuk mencapai plan2 aku kat atas sana nuh..
IBUKU...aku amat menyayangimu...  aku rindu padamu, aku sentiasa fikirkanmu, aku Janji aku akan buat dirimu bangga mempunyai anak sepertiku ini..dalam plan masa depan jugak aku nak bawak mak aku, adik aku


aku n suami pergi mengerjakan umrah dan haji bersama2.. xsanggup rasanya nak lepaskan ibuku seorng diri..aku sanggup mati demi ibukau, aku sanggup berkorban apa sahaja demimu, ibuku.. (suamiku izinkanlah aku).aku nak belikan ibukau apa yang inginkan. Contohnya PIZZA..
mak aku pernah cakap camne yer rasa pizza nih.. ak dah pernah makan tapi ibuku tengok depan matanya pon belum..aku janji aku nak belikan untuknya..ni time2 sekaranglah bukan masa depan lau tunggu masa depan pizza dah bertukar nama jd pizzo dah..huhuhu..

Kat Kelantan lain ngan UPM ni, nak pizza order nak makan naik bas keluar.. Tambah2 keluarga aku xmacam tu paling dekat pon Bandar machang jer aku mampu keluar.. bukan xder duit tapi kekangan kenderaan ..xkan aku nak naik bas pergi KB nak beli pizza, sampai rumah pizza pon dah basi.. aku nak bawa mak aku makan kat sana kat KB MALL.. tp aku mana ada kereta.. abang aku ada kehidupannya sendiri.. tp bila aku ada banyak duit aku nak ajak abang aku tuh pergi makan pizza beramai2.. bestnyerkan.. sejak aku masuk U nih, bru aku dpat mengembirakan ibu aku.. aku wat party hari jadi untuknya leh mkan kek, makan bihun  nasi ker ape2..   tu sume hasil tenaga aku.. dan semua itu perlukan UANG... sebab tu aku nak kerja nak kumpul banyak duit belikan apa sahaja kemahuan ibuku.. Insyaalah.. YA ALLAH, Makbulkanlad doa aku ini ya ALLAH...

Okaylah dah jauh aku pergi, erm.. nak menitis jugak air mata nih tapi tahan2 nanti xdapat behenti palk..pasal plan di atas tulah insyaalah aku akan realisasikannya.. aku nak bawak ibu dan adiku menjejak kaki ke jepun even sekali... nak sangat..! oklah aku sertakan gambar yang indah2 aku dan ibuku tercinta...

Bye..Bye..
Assalamualikum..

2 comments:

  1. ok la tu...makes ur mom proud of u darling.....kalo kite abes kan duit utk family tak terasa pn mcm duit tu abes...atleast kite rase puassss...

    ReplyDelete
  2. betul, betul betul...... everyone loves their mother so much..;)

    ReplyDelete