12 August, 2011

untuk perkongsian dengan semua

ASSALAMUALAIKUM  WAROHMATULLAH HIWABAROKATU

PERHATIAN!!!!!!!! Kepada semua pemilik blog pastikan anda memberitahu kawan2 anda atau bloger2 yg lain supaya berhati2 dgn alamt blog masing2.. contoh my blog is sumberi.blogspot.com
pastikan
S tu mesti ada kalau xde..benda lain yg keluar dan ia adalah alamat blog kita.. Contohlah kwan2 kita nk buka blog kita n tertaip alamat yg salah benda lain akan keluar!! Nak tau benda ape??
Ianya sebuah kisah tentang kitab Bibles… masyaallah macam2 cara lah org kafir ni nak sesatkan kita.. dan kita plak dah tau yg bendalah tu salah jgn lah plak rajin2 pergi baca. TAK PAYAH!! Benda tu bukannya betul biarkanlah org2nya sahaja yg percaya pada bendalah tu ok!
Ingat kita sebagai muslim, kita kena percaya kepada kitab AL-QURAN je.. itulah satu2 kitab yg telah diturunkan oleh ALLAH s.w.t kepada NABI MUHAMMAD s.a.w…dan utk pengetahuan kita semua hanya kitab AL-QURAN sahaja benar, sudah ramai ilmuwan-ilmuwan mengkaji tentang kitab ini dan ternyata ia adalah sahih, kalu anda semua tahu perkara yg telah terjadi seperti TSUNAMI, letusan gunung berapi dan kemalangan jalan raya yg dasyat telah tertulis didalam AL-QURAN even perkara 10 tahun yg akan datang sekali pon ianya telah tercatat dalam AL-QURAN MUKARIM ini…
Pada sambutan Maulidur Rasul yg lepas sy telah menghadiri satu ceramah, sy masih ingat penceramah itu pernah berkata, tiada satu pun kita yg sama isi kandungannya melainkan AL-QURAN walaupun kitab ini berada di mesir. Jepun, Pakistan dan kutub selatan sekali pun ia tetap sama.. berlainan dengan kitab bible yg dicipta oleh manusia sendiri, isi kandungan kitab ini berbeza dengan setiap Negara..contonhya di Malaysia begini, namun di Indonesia ia sudah berbeza.. tengok!! Xkanlah benda yg berbeza dan dicipta oleh manusia sendiri kena percaya…Tetapkanlah hati kita supaya lafaz….
“Aku bersumpah tiada tuhan selain ALLAH S.W.T, dan aku bersaksi NABI MUHAMMAD S.A.W itu pesuruh ALLAH.”

Ini kekal sehingga nyawa kita dihujung halkum..insyaallah..
Terlebih dahulu sy meminta maaf jika entry kali ini menyinggung pihak2 tertentu tapi sy percaya bahawa ISLAM itu agama yg benar dan tiada yg benar melaikan yg benar.. selagi iman kuat didada tak perlu kita gentar dengan apa cara sekali pun org kafir cuba memesongkan akidah kita.. kita percaya pada ALLAH.SW.T yg satu,.. seperti rukun iman yg pertama..
Sekian sahaja tazkirah pada kali ini, hingga kita berjumpa lagi, ASSALAMUALAIKUM…

0 comments:

Post a Comment